Youth creativity – entrepreneurship

Creat in data de 01.08.12

In perioada 17-25 iulie, CECIS a implementat proiectul “Youth creativity – entrepreurship”, proiect co-finantat de Comisia Europeana prin Programul Tineret in Actiune, Actiunea 1.3 – Proiecte de democratie participativa pentru tineri.

Activitatile proiectului s-au derulat in Targu Jiu, participantii fiind in numar de 34 din randul tarilor partenere: Romania, Italia, Letonia. Obiectivele proiectului se refera la:
– Cultivarea înțelegerii si cunoasterii modului in care functioneaza democratia ca sistem politic
– Cultivarea înțelegerii antreprenoriatului ca si concept tematic
– Conștientizarea si insusirea profililului antreprenorului: mentalitate antreprenoriala, blocaje mentale, gândire creativa etc
– Incurajarea antreprenoriatului în randul tinerilor prin intelegerea contextului democratic in tara de origine
– Dezvoltarea unor abilitați practic-aplicative/ abilitati si deprinderi in randul participantilor cu privire antreprenoriat
– Identificarea unor aspecte controversate ale societății democratice;
– Practicarea și dezvoltarea unor deprinderi de ascultare, discutie si persuasiune;
– Incurajarea cooperării, crearea de parteneriate intre tineri

Pe parcursul celor 7 zile, s-au derulat urmatoarele activitati:

Cunoasterea reciproca a participantilor – prin metode de educatie non-formala – jocuri, teambuilding, ice-breakere; tinerii au interactionat, au aflat detalii despre ceilalti (interese, perceptii, domenii de activitate).

Cafeneaua publica – s-a realizat o comparatie intre democratia din Romania, Italia si Letonia, tinerii au invatat ca in IT sistemul functioneaza aproape la fel ca in Romania, in timp ce in Letonia exista cateva diferente, acelea ca presedintele este ales de Parlament. Intrebarile puse de catre participanti au demonstrat interesul acestora pentru intelegerea principiului de functionare a puterilor in stat, fata de asemanarile si deosebirile dintre sistemele prezentate in proiect, s-au pus in discutie posibile facilitati si oportunitati de finantare pentru afacerilre tinerilor, specifice fiecarei tari.

Atelier de lucru “O abordare creativa – antreprenoriatul” – formatorul le-a prezentat tinerilor un set de cunostinte introductive in tematica antreprenoriatului. Astfel ca ei au aprofundat conceptul antreprenoriatului: factorii de influenta in dezvoltarea antreprenoriatului, capacitatea antreprenoriala, identificarea ideilor de  afaceri si evaluarea oportunitatilor, finantarea afacerii, pasi pentru elaborarea unui plan de afaceri, relatia antreprenoriat – democratie.

Atelierul de lucru  “ Fii antreprenor ” – tinerii au fost impartiti in 4 echipe, fiecare dintre echipe a realizat un plan de afaceri; atelierul a fost divizat in mai multe etape: conceperea viziunii, stabilirea obiectivelor de afacere pentru 2 ani, descrierea produsului sau serviciului

Atelierul de lucru « Pomoveaza-ti afacerea – plan de marketing » – tinerii au primit informatii teoretice despre strategia de marketing ( cei 4P – produs, promovare, pret si plasare ) – pentru fiecare plan de afaceri conceput, grupurile de tinerii au descris strategia de marketing specifica afacerii lor: slogan, brosura/pliant de promovare, contact, detalii afacere, politica de pret-cum isi atrag clientii, cum ii pot fideliza. Pentru a-si face o imagine de ansamblu asupra ideilor de afaceri si ce cred potentialii clienti despre produsele/serviciile prezentate, tinerii au realizat interviuri stradale cu diferiti oameni carora le-au prezentat propunerile lor.

Elaborare material – ghid online: cum sa-ti infiintezi o afacere – in faza initiala tinerii au realizat un plan pentru realizarea ghidului online: prin metode precum brainstorming/brainwriting/dezbatere tinerii au identificat ceea ce vor sa transmita prin acest ghid, resursele obtinute in timpul activitatilor ce vor fi folosite pentru realizarea ghidului, conceptul si constructia site-ului; continutul ghidului.

In urma proiectului, tinerii au dobândit cunostinte legate de functionarea democratiei in Romania si in tarile partenere care sa le permită sa inteleaga mai usor cum trebuie sa abordeze acest concept al antreprenoriatului: care sunt caracteristicile antreprenoriatului într-un stat democratic, care sunt problemele cu care se confrunta tinerii in procesul lor de a deveni antreprenori, exemple de situații nedemocratice ( legislație greoaie, monopolul afacerilor mari, cadru financiar nestimulativ și instabil, influenta statului prin decizii legislative fluctuante, etc ) ce ingreuneaza accesul tinerilor pe piața in calitate de antreprenori. Intelegerea controverselor contextului democratic actual poate asigura cadrul necesar pentru ca tinerii sa fie capabili sa pună bazele unei afaceri inovative.

Asculta-ne la radio aici Emisiune Radio Targu-Jiu – Tineret Mandria Tarii

Share on Google+Share on Facebook